Garantiene våre inkluderer trygghet.
Vi krever mye av både design og materialer.
Du bruker kjøkkenet ditt hver dag, år inn og år ut. Du åpner skap og skuffer igjen og igjen i løpet av dagen. Benkeplater, hyller og overflater må tåle det de blir utsatt for på daglig basis.
I jakten på å oppnå og opprettholde best mulig kvalitet, tester vi produktene våre regelmessig for kvalitet og holdbarhet. Slik sikrer vi at du får et kjøkken, bad eller garderobe som er av topp kvalitet, designet og produsert for å vare og se bra ut i årene som kommer. Vi har en kontinuerlig kvalitetskontroll som også gir oss det beste grunnlaget for å videreutvikle og optimalisere produktene og løsningene, slik at vi alltid kan tilby deg det beste utvalget av kvalitetsprodukter.
Skulle du likevel erfare at et produkt er defekt, er det ingen grunn til bekymring. Vi har gode garantier for produktene våre. Enten du har kjøpt et kjøkken, et bad eller en garderobe, kan du trygt stole på at vi går god for kvaliteten.
Den vanlige forbrukerlovgivningen gjelder selvsagt for alle produktene våre. I tillegg er alle benkeplater, skap, dører og bevegelige deler kjøpt etter 1. januar 2012 dekket av spesielle utvidede garantier.
Hvor lenge varer garantien?
5 års garanti på benkeplater til kjøkken.
Benkeplater er blant de delene på et kjøkken som blir mest brukt, og vi står bak dem ved å gi 5 års garanti.
10 års garanti på skap, dører og skyvedører.
Alle dører, elementer til kjøkken/bad, Modul16-elementer, Vario19-system og skyvedører har 10 års garanti.
25 års garanti på bevegelige deler.
Maskinvare, alle hengsler, skuffeskinner, hjul og andre bevegelige deler, gir vi hele 25 års garanti på!
Hva gjør jeg hvis produktet blir ødelagt?
Hvis Kvik-produktet blir ødelagt eller du oppdager en feil og tror problemet dekkes av garantien, trenger du bare å kontakte butikken der produktet ble kjøpt. Vi vil deretter undersøke saken nærmere og vurdere etter skjønn om skaden eller mangelen dekkes av garantien.
Hvis produktet dekkes av garantien, bestemmer vi etter skjønn om det kan repareres eller om det skal erstattes med en ny eller tilsvarende vare. Hvis det aktuelle produktet er avviklet fra vårt sortiment, leverer vi et egnet alternativt produkt.
I så fall bærer vi kostnadene for det nye produktet eller reparasjonen som kreves. Du må da gjøre det skadede produktet tilgjengelig for oss, slik at vi kan reparere eller erstatte det med et nytt, uten for mye styr.
Betingelser.
For å bruke garantien må du fremlegge dokumentasjon på at produktet ble kjøpt fra Kvik.
Vi betaler ikke for reparasjonsarbeid som du selv har bestilt, med mindre dette er skriftlig godkjent på forhånd.
Garantien gjelder ikke for produkter som er lagret, montert, installert eller brukt feil. Garantien gjelder heller ikke hvis det er gjort endringer på produktet, det har blitt misbrukt eller produktet er rengjort i strid med vedlikeholdsinstruksjonene.
Garantien dekker ikke vanlig slitasje, riper, kutt eller skader forårsaket av slag eller ulykker. Garantien gjelder heller ikke hvis produktet for eksempel er plassert utendørs eller i fuktige omgivelser.
Garantien gjelder kun dersom produktene utelukkende er brukt til privat bruk.
Garantien dekker ikke skader ved uhell eller følgeskader.
Erstattede produkter og reservedeler tilhører Kvik.
Tillit og bærekraft er våre kjerneverdier.
At du kan stole på merkevaren vår, er noe som betyr utrolig mye for oss, og vi vil at du skal føle deg helt trygg når du handler hos Kvik.
Vår bærekraftsreise.
Vi jobber for å sikre at vi lager noen av de mest bærekraftige kjøkkenene i bransjen. Vi bruker resirkulerte materialer, og alt treverk vi bruker i produktene våre, kommer fra sertifisert, ansvarlig skogbruk. Vi finner stadig nye veier og jobber kontinuerlig med ressursene våre for å presse grensene ytterligere.